dimarts, 19 de maig del 2020

DEURES DIMARTS 19 DE MAIG

Bon dia a tothom? Ja heu anat a la platja a nedar?  No tot ha de ser dolent en aquest confinament. Ara tenim la platja tota per a nosaltres. Però abans de gaudir de la platja a treballar una estoneta.

1.-RUTINES:
-Escolta una cançó que t'agradi per començar el dia amb alegria.
-Somriu, somriu i somriu.
-Agafa el calendari del mes i assenyala la data d'avui.
-Fes el quadern de metereologia.
-Agafa el teu meravellós llibre de lectura i llegeix unes pàgines en silenci i en veu forta. Explica a algú el que has llegit.

2.-MATEMÀTIQUES: A fer problemes. Recorda: encerclar les dades numèriques, subartllar la pregunta i copiar l'enunciat sense fer faltes d'ortografia. Posa la data curteta al quadern de matemàtiques.
1-Entre el meu avi i la meva tia tenen 100 anys.  El meu avi té 78 anys. Quants anys té la meva tia? Quants any tenia el meu avi quan va ser pare de la meva tia?
2.-El Sergi té 124 cromos de Pokemon i Leonor té 37 cromos més. Quants cromos de Pokemon té Leonor?
3.-En un estoig hi ha 157 pintures i en un altre n'hi ha 63 menys. Quantes pintures hi ha en el segon estoig?
4.-Tinc 158 euros estalviats. La meva germana té 45 euros més que jo. Vol comprarse un ordinador que val 325 euros. Tindrà prou diners? Raona la teva resposta.
5.-Al pati hi ha 128 nenes i 48 nens menys. Quants nens hi ha al pati? Quants alumnes hi ha en total al pati?
6.-El televisor costa 350 euros i la rentadora 295 euros. Quin electrodomèstic és el més car? Quina diferència de preu hi ha entre els dos electrodomèstics? Si compro els dos electrodomèstics, quants d'euros em gastaré?

3.- CATALÀ: 
       Recordes quan fèiem primer
       quins rodolins vàrem fer?

Escolta el vídeo de la Lua per refrescar la memòria

Després cerca cinc parells de paraules que rimin (primer-fer). Fes-ne rodolins i fes-ne algun dibuix per il·lustrar.

Fes aquesta feina al quadern de català
posa-hi els cinc sentits
i tothom en gaudirà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cançó de Nadal, Música!

 Hola a tots i totes!! Com ja sabeu aquest any ens ha tocat fer pel Nadal, una cançó un tant diferent i molt xula, la qual seria molt necess...